Hydroxypropylmethylcellulose (HPMC) hè un compostu chì hè diventatu una materia prima di base in parechje industrii per via di e so proprietà multifunzionali. Hè comunmente utilizatu cum'è additivu alimentariu, addensante in i cusmetichi, è ancu un ingredientu medico in parechje medicine. Una pruprietà unica di HPMC hè u so cumpurtamentu tixotropicu, chì permette di cambià a viscosità è e proprietà di flussu in certi cundizioni. Inoltre, l'HPMC di viscosità alta è bassa viscosità anu sta pruprietà, chì mostra una tixotropia ancu sottu à a temperatura di gel.
A tixotropia si trova in HPMC quandu una suluzione diventa un diluente di tagliolu quandu a pressione hè appiicata o agitata, risultatu in una diminuzione di viscosità. Stu cumpurtamentu pò ancu esse invertitu; quandu u stress hè sguassatu è a suluzione hè lasciata à riposu, a viscosità torna lentamente à u so statu più altu. Questa pruprietà unica face HPMC un cumpunente preziosu in parechje industrii perchè permette una applicazione più liscia è un trasfurmazioni più faciule.
Cum'è un idrocolloide non ionicu, HPMC swells in acqua per furmà un gel. U gradu di gonfiore è gelling dipende da u pesu moleculare è a cuncentrazione di u polimeru, u pH è a temperatura di a suluzione. L'HPMC d'alta viscosità hà tipicamente un altu pesu moleculare è pruduce un gel d'alta viscosità, mentre chì HPMC di viscosità bassa hà un pesu moleculare bassu è pruduce un gel menu viscosu. Tuttavia, malgradu queste differenze in u rendiment, i dui tipi di HPMC presentanu tixotropia per via di cambiamenti strutturali chì si trovanu à u livellu moleculare.
U cumpurtamentu tixotropicu di HPMC hè u risultatu di l'allineamentu di e catene di polimeri per u stress di taglio. Quandu u sforzu di tagliolu hè appiicatu à HPMC, e catene di polimeru si allineanu in a direzzione di a tensione applicata, risultatu in a distruzzione di a struttura di rete tridimensionale chì esisteva in assenza di stress. A disrupzione di a rete si traduce in una diminuzione di a viscosità di a suluzione. Quandu u stress hè sguassatu, e catene di polimeru si riorganizzanu longu a so orientazione originale, ricustruendu a reta è restituendu a viscosità.
L'HPMC mostra ancu una tixotropia sottu à a temperatura di gelificazione. A temperatura di u gelu hè a temperatura à a quale e catene di polimeru s'incrocianu per furmà una reta tridimensionale, furmendu un gel. Dipende da a cuncentrazione, u pesu moleculare è u pH di a suluzione di u polimeru. U gel resultante hà una viscosità alta è ùn cambia micca rapidamente sottu pressione. In ogni casu, sottu à a temperatura di gelazione, a suluzione HPMC restava liquida, ma sempre mostrava un cumpurtamentu tixotropicu per via di a presenza di una struttura di rete parzialmente formata. A reta formata da sti parti si rompe sottu pressione, risultatu in una diminuzione di viscosità. Stu cumpurtamentu hè benefiziu in parechje applicazioni induve e suluzioni anu bisognu di flussu facilmente quandu si agitanu.
HPMC hè un chimicu versatile cù parechje proprietà uniche, una di quale hè u so cumpurtamentu tixotropicu. I HPMC d'alta viscosità è di bassa viscosità anu sta pruprietà, chì mostranu tixotropia ancu sottu à a temperatura di gel. Questa caratteristica face HPMC un cumpunente preziosu in parechje industrii chì necessitanu suluzioni chì gestiscenu un flussu faciule per assicurà una applicazione liscia. Malgradu e diffirenzii di pruprietà trà HPMC d'alta viscosità è di viscosità bassa, u so cumpurtamentu tixotropicu hè dovutu à l'allineamentu è a disrupzione di a struttura di rete parzialmente formata. A causa di e so proprietà uniche, i circadori esploranu constantemente diverse applicazioni di HPMC, sperendu di creà novi prudutti è furnisce soluzioni megliu per i cunsumatori in u mondu.
Tempu di post: Aug-23-2023