A cellulosa hè un polisaccharide chì forma una varietà di eteri solubili in acqua. I addensanti di cellulosa sò polimeri non ionici solubili in acqua. A so storia di usu hè assai longa, più di 30 anni, è ci sò parechje varietà. Sò sempre usati in quasi tutti i vernici di lattice è sò u mainstream di thickeners. Addensanti cellulosichi sò assai efficaci in sistemi aqueous perchè addensanu l'acqua stessu. Nell'industria delle vernici, gli addensanti di cellulosa più comunemente usati sono: metilcellulosa (MC), idrossietilcellulosa (HEC), etil idrossietilcellulosa (EHEC), idrossipropilcellulosa (HPC), idrossipropilmetilcellulosa (HPMC) e idrossietilcellulosa modificata idrofobicamente. HMHEC). L'HEC hè un polisaccaridu solubile in acqua largamente utilizatu in l'ispessimentu di pitture di lattice architetturale matte è semi-lucida. Addensanti sò dispunibuli in diversi gradi di viscosità è addensanti cù sta cellulosa anu una excelente cumpatibilità di culore è stabilità di almacenamiento.
E proprietà di leveling, anti-splash, film-forming è anti-sagging di a film di revestimentu dipendenu da u pesu moleculare relativo di HEC. HEC è altri polimeri solubili in acqua non assuciati addensanu a fase aquosa di u revestimentu. Addensanti di cellulosa pò esse usatu solu o in cumbinazioni cù altri addensanti per ottene reologia speciale. Eteri di cellulosa pò avè diversi pesi molecolari parenti è diversi gradi di viscosità, chì varienu da una suluzione acquosa di 2% di pisu moleculare bassu cù una viscosità di circa 10 MPS à una viscosità di pesu molekulari altu di 100 000 MP.S. Gradi di pisu molekulari bassu sò di solitu usata cum'è colloids prutittivu in lattice vernice emulsion polymerization, è gradi più cumuna (viscosità 4 800-50 000 MP·S) sò usati cum'è thickeners. U miccanisimu di stu tipu di addensante hè dovutu à l'alta idratazione di i ligami di l'idrogenu è l'intricatu trà e so catene moleculari.
A cellulosa tradiziunale hè un polimeru d'altu pesu moleculare chì s'ingrossa principarmenti per l'intricatu trà e catene moleculari. A causa di l'alta viscosità à u tassu di cisura bassu, a pruprietà di u nivellu hè poviru, è affetta u gloss di a film di revestimentu. À un altu tassu di cisura, a viscosità hè bassa, a resistenza di splash di a film di revestimentu hè povera, è a pienezza di a film di revestimentu ùn hè micca bona. E caratteristiche di l'applicazione di HEC, cum'è a resistenza di spazzola, filmazione è spruzzi di rulli, sò direttamente ligati à a scelta di addensante. Inoltre, e so proprietà di flussu, cum'è a resistenza à u nivellu è à l'abbassamento, sò largamente affettati da i addensanti.
La cellulosa modificata idrofobicamente (HMHEC) è un addensante di cellulosa che presenta una modificazione idrofobica su alcune catene ramificate (diversi gruppi alchilici a catena lunga sono introdotti lungo la catena principale della struttura). Stu revestimentu hà una viscosità più altu à tassi di cisura elevata è dunque una furmazione di film megliu. Cum'è Natrosol Plus Grade 330, 331, Cellosize SG-100, Bermocoll EHM-100. U so effettu addensante hè paragunabile à quellu di l'eterre di cellulosa cù una massa molecolare relativa assai più grande. Migliura a viscosità è u leveling di ICI, è riduce a tensione di a superficia. Per esempiu, a tensione di superficia di HEC hè di circa 67 MN / m, è a tensione di superficia di HMHEC hè 55 ~ 65 MN / m.
L'HMHEC hà un'eccellente sprayability, anti-sagging, leveling property, good gloss and anti-pigment caking. Hè largamente utilizatu è ùn hà micca effettu negativu nantu à a furmazione di film di pitture di lattice di granu di particella fina. Bon rendimentu di furmazione di film è prestazioni anti-corrosione. Stu addensante assuciativu particulari travaglia megliu cù sistemi di copolimeru d'acetate di vinile, è u so rendimentu hè simile à l'altri addensanti associativi, ma cù formulazioni più simplici.
Tempu di post: 16-mar-2023