A viscosità di sodium carboxymethyl cellulosa hè ancu divisa in parechji gradi secondu usi differenti. A viscosità di u tipu di lavatu hè 10 ~ 70 (sottu 100), u limitu superiore di viscosità hè da 200 ~ 1200 per a decorazione di l'edificazione è altre industrie, è a viscosità di qualità alimentaria hè ancu più altu. Sò tutti sopra à 1000, è a viscosità di diverse industrii ùn hè micca listessu.
Per via di a so larga gamma di usi.
A viscosità di a carboxymethyl cellulosa di sodiu hè affettata da a so massa moleculare relativa, a cuncentrazione, a temperatura è u valore di pH, è hè mischiata cù cellulosa etil o carboxypropyl, gelatina, gomma xanthan, carragenina, gomma di carrube, gomma di guar, agar, alginate di sodiu, pectina, gomma arabica è amidu è i so derivati anu una bona cumpatibilità (ie effettu sinergicu).
Quandu u valore di pH hè 7, a viscosità di a suluzione di carboxymethyl cellulosa di sodiu hè u più altu, è quandu u valore di pH hè 4 ~ 11, hè relativamente stabile. Carboxymethylcellulose in forma di sali di metalli alkali è ammonium hè soluble in acqua. Ioni metalli divalenti Ca2+, Mg2+, Fe2+ ponu influenzà a so viscosità. Metalli pisanti cum'è argentu, bariu, cromu o Fe3 + ponu fà precipitate fora di suluzione. Se a cuncentrazione di ioni hè cuntrullata, cum'è l'aghjunzione di l'acidu citricu di l'agenti chelating, pò esse formate una suluzione più viscosa, risultatu in una gomma suave o dura.
A sodium carboxymethyl cellulosa hè un tipu di cellulosa naturali, chì hè generalmente fatta di linter di cuttuni o polpa di legnu cum'è materie prime è sottumessu à a reazione di eterificazione cù l'acidu monocloroaceticu in cundizioni alkaline.
Sicondu l'specificazioni di e materie prime è a sustituzione di l'idrogenu idrossilu in l'unità di cellulosa D-glucose da u gruppu carboxymethyl, sò ottenuti composti polimeri solubili in acqua cù diversi gradi di sustituzzioni è diverse distribuzioni di pesu moleculare.
Perchè a sodium carboxymethyl cellulosa hà parechje caratteristiche uniche è eccellenti, hè largamente usata in l'industria chimica di ogni ghjornu, l'alimentariu è a medicina è altre produzzione industriale.
Unu di l'indicatori più impurtanti di sodium carboxymethyl cellulosa hè a viscosità di sodium carboxymethyl cellulosa. U valore di a viscosità hè ligata à diversi fatturi, cum'è a cuncentrazione, a temperatura è a velocità di cisura. Tuttavia, fattori cum'è a cuncentrazione, a temperatura è a velocità di cisura sò i fatturi esterni chì affettanu a viscosità di a sodium carboxymethyl cellulosa.
U so pesu moleculare è a distribuzione moleculare sò i fatturi internu chì affettanu a viscosità di a suluzione di sodium carboxymethyl cellulosa. Per u cuntrollu di a produzzione è u sviluppu di u rendiment di u produttu di carboxymethyl cellulosa di sodiu, a ricerca di u so pesu molekulari è a distribuzione di u pesu moleculare hà un valore di riferimentu estremamente impurtante, mentri a viscosità A misurazione pò ghjucà solu un certu rolu di riferimentu.
Leggi di Newton in reologia, leghjite u cuntenutu pertinente di "reologia" in chimica fisica, hè difficiule di spiegà in una o duie frasi. S'ellu ci vole à dì: per una suluzione diluita di cmc vicinu à un fluidu newtoniano, u sforzu di tagliolu hè proporzionale à a freccia di punta, è u coefficient proporzionale trà elli hè chjamatu coefficient di viscosità o viscosità cinematica.
A viscosità hè derivata da e forze trà e catene moleculari di cellulosa, cumprese forze di dispersione è ligami d'idrogenu. In particulare, a polimerizazione di derivati di cellulosa ùn hè micca una struttura lineale, ma una struttura multi-ramificata. In a suluzione, parechje cellulosa multi-ramificata sò intrecciate per furmà una struttura di rete spaziale. A più stretta a struttura, più grande e forze trà e catene moleculari in a suluzione resultanti.
Per generà u flussu in una suluzione diluita di derivati di cellulosa, a forza trà e catene moleculari deve esse superata, cusì una suluzione cù un altu gradu di polimerizazione necessita una forza più grande per generà flussu. Per a misura di viscosità, a forza nantu à a suluzione CMC hè a gravità. Sutta a cundizione di gravità constante, a struttura di a catena di a suluzione CMC cù un grande gradu di polimerizazione hà una forza grande, è u flussu hè lento. U flussu lento riflette a viscosità.
A viscosità di sodium carboxymethyl cellulosa hè principalmente ligata à u pesu molekulari, è hà pocu à fà cù u gradu di sustituzzioni. U più grande u gradu di sustituzione, u più grande u pesu molekulari, perchè u pesu molekulari di u gruppu carboxymethyl sustituitu hè più grande di u gruppu hydroxyl precedente.
U salinu di sodiu di l'etere carboxymethyl di cellulosa, un etere di cellulosa anionica, hè un polveru o granule fibru biancu o latte biancu, cù una densità di 0,5-0,7 g / cm3, quasi inodore, senza gustu è igroscòpicu. Hè facilitu di disperse in l'acqua per furmà una suluzione coloidale trasparente, è hè insolubile in solventi organici cum'è l'etanol. U pH di a suluzione aquosa 1% hè da 6,5 à 8,5. Quandu pH> 10 o <5, a viscosità di carboxymethylcellulose di sodiu hè significativamente ridutta, è u rendiment hè u megliu quandu pH = 7.
Hè termicamente stabile. A viscosità aumenta rapidamente sottu à 20 ℃, è cambia lentamente à 45 ℃. U riscaldamentu à longu andà sopra 80 ℃ pò denature u colloide è riduce significativamente a viscosità è u rendiment. Hè facilmente solubile in acqua, è a suluzione hè trasparente; hè assai stabile in suluzione alkaline, è hè faciule d'idrolizà in presenza di l'acidu. Quandu u valore di pH hè 2-3, precipitarà.
Tempu di Postu: Nov-07-2022