Proprietà di viscosità di l'idrossipropilmetilcellulosa (HPMC)

Hydroxypropyl Methylcellulose (HPMC) hè un derivatu di l'etere di cellulosa impurtante chì hè statu largamente utilizatu in parechji campi industriali per via di e so proprietà fisiche è chimiche uniche. E so proprietà di viscosità sò una di e proprietà più impurtanti di HPMC, chì affettanu direttamente u so rendiment in diverse applicazioni.

1. Proprietà basi di HPMC
L'HPMC hè un etere di cellulosa non ionicu ottenutu sostituendu parte di i gruppi idrossilici (–OH) in a molécula di cellulosa cù gruppi metossi (–OCH3) è gruppi idrossipropilici (–OCH2CH(OH)CH3). Havi una bona solubilità in acqua è certi solventi organici, furmendu suluzioni colloidali trasparenti. A viscosità di HPMC hè principalmente determinata da u so pesu moleculare, u gradu di sustituzzioni (DS, Gradu di Sustituzione) è a distribuzione di sustituenti.

2. Determinazione di viscosità di HPMC
A viscosità di e soluzioni HPMC hè generalmente misurata cù un viscosimetru rotativu o un viscosimetru capillare. Quandu si misurà, l'attenzione deve esse pagata à a cuncentrazione, a temperatura è a velocità di cisura di a suluzione, postu chì questi fattori ponu influenzà significativamente u valore di viscosità.

Concentrazione di suluzione: A viscosità di HPMC aumenta cù l'aumentu di a concentrazione di suluzione. Quandu a cuncentrazione di a suluzione HPMC hè più bassa, l'interazzione trà e molécule hè più debule è a viscosità hè più bassa. Quandu a cuncentrazione aumenta, l'intricatu è l'interazzione trà e molécule aumentanu, causendu un incrementu significativu di viscosità.

Temperature: A viscosità di e soluzioni HPMC hè assai sensible à a temperatura. In generale, quandu a temperatura aumenta, a viscosità di a suluzione HPMC diminuisce. Questu hè duvuta à l'aumentu di a temperatura chì porta à l'aumentu di u muvimentu moleculare è à l'interazzione intermolecular debilitatu. Si deve esse nutatu chì HPMC cù diversi gradi di sustituzione è u pesu moleculare anu una sensibilità diversa à a temperatura.

Velocità di taglio: e soluzioni HPMC presentano un comportamento pseudoplastico (diluizione di taglio), vale a dire a viscosità è più alta a bassi tassi di taglio e diminuisce a tassi di taglio elevati. Stu cumpurtamentu hè dovutu à e forze di cisura chì allineanu e catene molecolari longu a direzzione di cisura, riducendu cusì l'intrecciu è l'interazzione trà e molécule.

3. Fattori chì afectanu a viscosità HPMC
Pesu moleculare: U pesu moleculare di HPMC hè unu di i fatturi chjave chì determinanu a so viscosità. In generale, u più grande u pesu molekulari, u più altu hè a viscosità di a suluzione. Questu hè chì e molécule HPMC cù un altu pesu moleculare sò più prubabile di furmà rete intricata, aumentandu cusì u attritu internu di a suluzione.

Grau di sustituzione è di distribuzione di sustituenti: U numeru è a distribuzione di i sustituenti metossi è idrossipropilici in HPMC affettanu ancu a so viscosità. In generale, u più altu u gradu di sustituzione metossi (DS), u più bassu hè a viscosità di HPMC, perchè l'intruduzioni di sustituenti metossi riducerà a forza di ligame di l'idrogenu trà e molécule. L'intruduzioni di sostituenti idrossipropilici aumenterà l'interazzione intermolecular, aumentandu cusì a viscosità. Inoltre, a distribuzione uniforme di sustituenti aiuta à furmà un sistema di suluzione stabile è aumenta a viscosità di a suluzione.

Valore di pH di a suluzione: Ancu se HPMC hè un polimeru non ionicu è a so viscosità ùn hè micca sensibile à i cambiamenti in u valore di pH di a suluzione, i valori di pH estremi (assai acidi o assai alkalini) ponu causà a degradazione di a struttura moleculare di a suluzione. HPMC, affettendu cusì a viscosità.

4. Campi d'applicazione di HPMC
A causa di e so eccellenti caratteristiche di viscosità, HPMC hè largamente utilizatu in parechji campi:

Materiali di custruzzione: In i materiali di custruzzione, HPMC hè utilizatu cum'è addensante è agenti di rete d'acqua per migliurà u rendiment di a custruzione è aumentà a resistenza di crack.

Industria farmaceutica: In l'industria farmaceutica, HPMC hè aduprata cum'è legante per i pasticchi, un agentu filmatu per capsule è un trasportatore per droghe à liberazione sustinuta.

Industria alimentaria: HPMC hè utilizatu com'è addensante è stabilizzante in l'industria alimentaria per a produzzione di gelati, gelatina è latticini.

Prudutti chimichi di ogni ghjornu: In i prudutti chimichi di ogni ghjornu, HPMC hè utilizatu cum'è addensante è stabilizzante per a produzzione di shampoo, gel di doccia, dentifricio, etc.

E caratteristiche di viscosità di HPMC sò a basa per u so eccellente rendimentu in diverse applicazioni. Per cuntrullà u pesu moleculare, u gradu di sustituzione è e cundizioni di suluzione di HPMC, a so viscosità pò esse aghjustata per risponde à e diverse esigenze di l'applicazione. In u futuru, una ricerca approfondita nantu à a relazione trà a struttura moleculare di HPMC è a viscosità aiuterà à sviluppà i prudutti HPMC cù un rendimentu megliu è espansione ancu i so campi d'applicazione.


Tempu di post: Jul-20-2024